AlpineMetrics maakt van Big Data je bedrijfsadviseur

Eerder deze week ging de nieuwe startup AlpineMetrics in beta. Opgericht door Eric Udstuen, voorheen verantwoordelijk voor de verschillende software platformen bij GE, moet AlpineMetrics de nieuwe, betrouwbare bedrijfsadviseur van het middenkader worden. Dat doet het platform door een flinke portie big data magie uit handen van data analysten te nemen en deze op heldere manier te presenteren aan zijn gebruikers.

De opkomst en het nog steeds groeiende belang van data en data analyze zorgt voor een hele stroom aan nieuwe startups. Geckoboard (persoonlijk favoriet), Ducksboard, Leftronic, Cyfe en nieuwkomer Trailerboard voorzien ons van allerlei inzichten in een creatief dashboard.

AlpineMetrics wil het graag een stap verder doorvoeren en met heldere analyzes komen: “There are a lot of approaches and techniques here relative to analytics that historically we’d been applying in the industrial space to optimize process performance, quality and efficiency, and to take a predictive approach to managing a manufacturing process,” aldus Udstuen in een recent interview. “We’re turning 90 degrees to the right here, and taking a lot of those principles and applying them to more business processes.

Dit alles moet leiden tot een daadwerkelijk voorspellend analyze model, AlpineMetrics is dus niet alleen een spotter, maar ook een voorspeller die verder kijkt dan marketing: “I recognized that with a lot of the standard tools like Salesforce.com around marketing and sales, there’s a great opportunity to take a lot of that core data and apply a lot of the process optimization techniques to optimize sales and marketing as well”, alsdus Udstuen.

Geïnteresseerden kunnen zich sinds deze week aanmelden voor de beta op de website van AlpineMetrics!