Fitbit bereidt zich voor op felle strijd en haalt $43 miljoen aan investering binnen

Met de introductie van de Misfit Shine is de strijd op het gebied van de activity trackers weer een stuk interessanter op geworden. Tot voor kort werd die strijd gestreden door merken als Nike, Jawbone en Fitbit. Laatstgenoemde heeft zich alvast voorbereid op een verhit vervolg en wist liefst $43 miljoen aan investeringen op te halen.

De nieuwe ronde van Fitbit komt alles behalve als een verrassing. Eerder dit voorjaar wisten diverse media al te melden dat het merk op zoek was naar een nieuwe investering van ongeveer $30 miljoen tegen een valuatie van $300 miljoen. Dat het bedrag nu hoger uitvalt, zegt ook iets over het vertrouwen dat geldschieters in het merk én de markt hebben.

Overigens is Fitbit niet bepaald de enige speler die zich de afgelopen maanden met grote bedragen inliet. Zo investeerde Jawbone meer dan $100 miljoen om collega BodyMedia over te nemen en haalde het Franse Withings ook al $30 miljoen aan investering binnen.

Fitbit wil het nieuwe budget inzetten om de uitrol in Azië en Europa, waar het de afgelopen maanden al de druk aardig aan het opvoeren was, verder te verbreden. Daarnaast moeten de trackers van Fitbit binnenkort te koop worden aangeboden in 15.000 winkels in de Verenigde Staten en zal het bedrijf dus behoorlijk moeten investeren in hun logistieke processen.