Twitter registreert 17,000 Tweets per minuut tijdens de Emmys, Breaking Bad is meest besproken hoogtepunt

Gisteravond werden in Los Angeles de Emmy’s uitgereikt: De prijzen voor de beste televisieprogramma’s van dit moment en voor veel TV sterren het equivalent van de Oscars. Dat John de Mol een Emmy in ontvangst mocht nemen voor The Voice of Holland kan vanochtend niemand ontgaan zijn, maar er was uiteraard nog veel meer buzz waar te nemen op Twitter tijdens de veelbekeken Award show. Twitter maakte vandaag in een blogpost alle statistieken bekend.

Grote, internationaal bekeken televisie events zijn voor Twitter al sinds jaar en dag een hoogtepunt als het gaat om traffic en hoeveelheden tweets. Tijdens de awardshow gisteravond werden er op zijn hoogtepunt 17,000 tweets per minuut gestuurd met de hashtag #emmys. Opvallend genoeg kwam maar liefst 58% van al die tweets van buiten de VS. Met name in Europa en landen in het Pacifisch gebied twitterden inwoners massaal mee. Op deze interactieve kaart is goed te zien waar alle tweets vandaan kwamen.

Omroep CBS die de Emmy’s uitzond was zelf ook de hele avond actief via Twitter, onder meer door alle celebs backstage op de foto te zetten met een speciale ’twitter mirror’.

Breaking Bad, die gisteren een Emmy voor beste serie in ontvangst mocht nemen, bleek dit jaar de meest besproken TV show, maar de twee muzikale optredens van Carrie Underwood en Elton John waren desondanks het meest besproken onderwerp op Twitter, wanneer je kijkt naar het hoogste aantal ‘Tweets per Minute’ (TPM). Op de derde plaats volgde Jim Parson, die een Emmy in ontvangst mocht nemen voor zijn rol als Sheldon Cooper in Big Bang Theory. Wanneer je kijkt naar absolute cijfers, is Breaking Bad met ruim 62,000 tweets desondanks de grote winnaar van de avond: