Withings lanceert draadloze bloeddrukmeter en gamification elementen in nieuwe iOS 7 app

Tijdens LeWeb in Parijs, thuisbasis van de Franse firma Withings, kondigde het electronica bedrijf dat vooral bekend is om zijn health devices een nieuwe bloeddrukmeter die nu geheel draadloos te gebruiken is. Het voorgaande model moest je nog met een kabel aansluiten op je iPhone of iPad. Dankzij een bluetooth integratie hoeft dat nu niet meer.

Withings is in Nederland vooral bekend van zijn smart weegschaal, activity tracker, babyfoon en bloeddrukmeter. Het bedrijf presenteerde in Parijs ook een flinke geupdate versie van zijn health app, waarmee je al je gezondheidsdata van de verschillende Withings devices (en partners) kunt bekijken.

Behalve een iets fraaiere iOS 7 interface, introduceert Withings in de app ook een nieuwe health score, waardoor je je prestaties kunt vergelijken met je vrienden. Op een nieuw scorebord in de app worden alle resultaten bijgehouden. Withings hoopt daarmee in 2014 ook een stuk socialer te worden.

Ten slotte lanceerde Withings ook zijn nieuwe marketing campagne: Naked. De gedachte achter deze opmerkelijke stop motion video is dat veel mensen worstelen met hun naakte lichaam, Withings wil dit verhelpen door jou fit te maken. Dat de directie zich zelf ook niet schaamt om uit de kleren te gaan bleek wel uit het feit dat de presentatoren na het tonen van de video zelf in rode onderbroek op het podium verschenen. Rare jongens, die Fransen!