Vine update zijn website waardoor het meer op YouTube gaat lijken

Dat je de afgelopen maanden misschien niet meer zoveel van Vine hebt gehoord betekent niet dat de mini-video dienst stilstaat. Sterker nog, er is nog steeds een levendige groep gebruikers actief met het maken van met name schitterende stop-motion video’s die door duizenden mensen bekeken en gedeeld worden. Maar Vine wil geen niche netwerk zijn, en dus lanceerde de dienst deze week een enorm redesign van zijn website, waardoor Vine toegankelijker moet worden voor het grote publiek.

Op het eerste oog wil Vine daarmee meer een ‘YouTube-achtige videodienst’ worden, waar je ook lekker rond kunt neuzen als je zelf geen Vine account hebt. Op de homepage vindt je nu featured videos, channels, trending tags en ‘nu populaire videos’. Achter de zoekbalk van de site draaien continu random video’s en je kunt Vines bekijken zonder ook maar ergens op te klikken.

Easy content discovery lijkt dus het toverwoord op de nieuwe website, en dat is geen gekke gedachte omdat Vine genoeg pareltjes herbergt. Of het ooit net zo populair wordt als Instagram is de vraag, maar met deze nieuwe site zet Vine absoluut een stap in de juiste richting.

vines