Nivea tovert geprinte advertentie om in een handige smartband voor kinderen

Een samenwerking tussen FCB Brasil en Nivea heeft geleid tot een wel hele toffe wearable voor kinderen. Nee, niet weer een enorm kleurig apparaat om de pols van je kind; maar een super simpele polsband die letterlijk uit een tijdschriftadvertentie kan worden gescheurd!

De zogenaamde NIVEA Sun Kids advertentie kan uit een tijdschrift worden gescheurd en worden omgetoverd in een traceerbare polsband voor kinderen die ouders waarschuwt wanneer hun kind te ver afdwaalt. Ideaal voor op het drukke strand dus, waar veel ouders vaak hun kind kwijt raken.

De advertentie bevat een geperforeerde, waterafstotende strip die een ingebouwde apparaatje bevat waarmee de locatie van de drager kan worden bepaald. Ouders kunnen de bijbehorende Nivea Sun Protege app downloaden op hun mobiel en deze synchroniseren met de nieuwe polsband van hun kind.

Voor elke strip dit wordt gesynchroniseerd kan een maximale afstand worden bepaald waarop kinderen kunnen afdwalen voordat hun ouders een melding ontvangen. Wanneer het kind eenmaal te ver gaat kunnen ouders door middel van een radar-achtige interface hun kind gemakkelijk terugvinden. Ideaal voor op het strand zou je zeggen, maar dan moet je als ouder je smartphone wel constant in de gaten houden!

Een geweldige en innovatieve marketingactie van Nivea, die hiermee de link wil leggen met het beschermen van je kinderen door middel van hun zonnebrandmerk. Als dit zo doorgaat draagt binnenkort iedereen een smartband (een super high-tech model óf gewoon eentje uit een advertentie gescheurd!)