De MemoryMirror geeft winkelen een nieuwe dimensie

Winkelen, shoppen of koopjesjagen, geef het maar een naam. Voor de één is het een hobby, de ander probeert er zonder psychologische schade doorheen te komen. De komst van MemoMi’s MemoryMirror is vooral een zegen voor de eerder genoemde hobbyisten.

De MemoryMirror, die vorig jaar tijdens de National Retail Federation expo werd geïntroduceerd, wordt in gebruik genomen in het luxueuze warenhuis Neiman Marcus Walnut Creek. De MemoryMirror is een digitale spiegel die via een videocamera opslaat hoe je voor de spiegel staat. Doordat dit wordt opgenomen kun je daarna met een andere outfit voor de spiegel verschijnen en vergelijken welk jurkje je liever aantrekt of koopt. Zo kun je meerdere videobeelden naast elkaar weergeven op de spiegel om tot de juiste keuze te komen. Daarnaast biedt de spiegel de mogelijkheid om een andere kleur te kiezen, waardoor je direct ziet hoe een andere kleur jurk staat.

Als klap op de vuurpijl kun je de foto’s direct delen op verschillende social media platforms om de mening van jouw vrienden te vragen. Je hoeft geen armtierige selfie in de paskamer meer te maken, maar je maakt nu een duidelijke kwaliteitsfoto met de spiegel. Dit kan omdat de spiegel altijd op openbare plekken gezet zal worden. Hierdoor heb je beter licht en kun je beter inschatten hoe een kledingstuk in het daglicht staat.

Hoe dit in zijn werk gaat zie je in onderstaande video:

De spiegel voegt hiermee een nieuwe dimensie toe aan het winkelen. Het is afwachten hoe winkels hierop in spelen en het is niet bekend wanneer de spiegel naar Nederland komt.