Fisher Price presenteert rups die kinderen leert programmeren

Steeds vaker zien we nieuwsberichten langs komen over bedrijven die bezig zijn met het ontwikkelen van producten die kinderen (op jonge leeftijd) kennis moeten laten maken met de principes van programmeren. Ook één van de grootste speelgoedfabrikanten, Fisher Price, kan niet achterblijven en presenteert op de CES de Think & Learn Code-a-Pillar.

Fisher Price heeft een rups ontwikkeld die ervoor moet zorgen dat kleuters geïntroduceerd worden in het oplossen van problemen die ze later nodig hebben om bijvoorbeeld te kunnen programmeren.

De Code-a-Pillar bestaat uit verschillende onderdelen met verschillende kleuren en symbolen. Door de verschillende onderdelen in een bepaalde volgorde achter elkaar te zetten, beweegt de rups bij iedere combinatie anders door de ruimte. Bij de rups komt ook een smartphone-app waarmee ouders kunnen kiezen uit verschillende uitdagingen die ze kinderen kunnen laten uitvoeren.

Fisher Price wil met de Think & Learn Code-a-Pillar ouders helpen om te accepteren dat programmeer-apps op smartphones Sesamstraat misschien wel gaan vervangen als favoriete vrijetijdsbesteding voor kinderen. Think & Learn Code-a-Pillar moet daarbij een basis leggen zodat kinderen op een latere leeftijd complexe programmeertalen begrijpen.

Gizmodo laat weten dat er in februari op de Toy Fair meer bekend wordt gemaakt over de Think & Learn Code-a-Pillar.