Heb jij het winnende idee voor de Samsung VR Challenge? [Adv]

Nadat virtual reality aan het eind van de vorige eeuw even snel weer wegzakte als dat het opkwam is er sinds begin dit jaar geen ontkomen aan: VR is here to stay. En dus gaat Samsung, in samenwerking  met Start Up Fest, op zoek naar het beste VR idee van Nederland.

Dat juist Samsung een challenge organiseert om de beste VR ideeën van ons land boven tafel te krijgen (en uiteindelijk zelfs te realiseren!) mag geen verrassing zijn. Het Zuid-Koreaanse merk is al sinds begin 2015 bezig met het verder brengen van de markt met hun eigen VR-bril, de Gear VR.

Het Virtuele Gouden Ei

Al in de allereerste review die we schreven over de Gear VR lieten we doorschemeren dat de kwaliteit van de content van belang zou gaan worden voor de adoptie van VR. Tijdens de Samsung VR Challenge gaat men dus op zoek naar het Virtuele Gouden Ei.

Je kunt je idee inzenden in 5 categorieën: Nieuws, Entertainment, Zakelijk, Onderwijs, Zorg en Ontspanning. De jury bestaat uit experts van Samsung, Startup Fest Europe, start-up-investeerder Winston Gerschtanowitz en de Senior Vice President Marketing & Media van Ahold: Alfred Levi

Samsung Gear VR - Oculus

Van virtueel naar realiteit

Heb jij een creatief idee voor de Samsung VR Challenge? Zorg dan dat je uiterlijk 11 mei inschrijft op de site van Startup Fest. Op 19 mei aanstaande maakt de jury dan per categorie 10 nominaties bekend en maak je kans om uiteindelijk je idee te pitchen voor de jury tijdens Digital Marketing Live op 26 mei!

Weet je uiteindelijk als winnaar uit de strijd te komen? Dan ga je samen met Samsung aan de slag om je idee uit te werken tot een concreet product, waarbij het uiteindelijk ook op de Nederlandse markt zal worden geïntroduceerd.