Albert Heijn maakt virtual reality beschikbaar voor breed publiek met nieuwe actie

Wat The New York Times in de VS deed door al zijn abonnees een Cardboard te geven, doet Albert Heijn nu in Nederland. De supermarkt gaat in zijn nieuwste actie aan de slag met virtual reality, waardoor veel Nederlandse gezinnen in aanraking zullen komen met de technologie. Ook is augmented reality onderdeel van de actie.

De spaaractie draait om dinosauriërs, meldt Bright. Bij elke tien euro aan boodschappen krijgen klanten vier dinoplaatjes. Er zijn er in totaal 160, waarvan 20 een speciale VR en AR-toepassing hebben. Met een speciale AH Dino’s app (voor iOS en Android) kunnen de kaartjes gescand worden om hier mee aan de slag te gaan.

Het is onder meer mogelijk om via augmented reality de dino van het kaartje op tafel te laten lopen via het beeld van je smartphone. Stop je je telefoon in VR-bril dan kun je de dino in 360 graden bekijken. Speciaal hiervoor verkoopt Albert Heijn VR-brillen. Een Cardboard kost €2,49 en een plastic bril kost €6,99. Helaas deelt de supermarkt dus niet massaal gratis VR-brillen uit. Dat had de actie nog veel toffer gemaakt.

Om het virtuele feest compleet te maken is ook Freek Vonk onderdeel van de actie. Er is een hologram van hem in de app gestopt, die meer uitlegt over de verschillende dinosauriërs. De actie start komende maandag.