Japan Airlines gebruikt HoloLens voor training medewerkers

Onderhoudsmedewerkers en piloten in opleiding van Japan Airlines kunnen vanaf nu met de HoloLens aan de slag om hun vaardigheden te verbeteren. De vliegtuigmaatschappij heeft daarvoor twee programma’s ontwikkeld, waarbij de bril wordt ingezet ter ondersteuning van het leerproces.

Normaliter wordt alleen gebruik gemaakt van instructievideo’s en geprinte handleidingen, schrijft Microsoft in een blogpost. Maar met een HoloLens op je hoofd wordt het volgens het bedrijf makkelijker om te leren. Voor onderhoudsmedewerkers die door middel van fysieke bewegingen interacteren met de virtuele onderdelen die de HoloLens projecteert. Daarnaast hoeven zij niet langer te wachten tot een bepaald onderdeel daadwerkelijk onderhoud nodig heeft.

Hetzelfde geldt voor cockpitpersoneel in opleiding tot co-piloot. Met de HoloLens kunnen zij de virtuele knoppen en hendels van de cockpit besturen. Daardoor moet het makkelijker zijn om deze handelingen te onthouden. In de blogpost zegt Japan Airlines dat het uiteindelijk ook wil kijken om de HoloLens te gebruiken om de klantbeleving te vergroten.