Greg Wacks, directeur van creatieve strategie, verlaat Snapchat

Snapchat

Snapchat is een belangrijke topman verloren: Greg Wacks is opgestapt. Dit schrijft Buzzfeed. Wacks stond de afgelopen jaren aan het hoofd van creatieve strategie bij het bedrijf en werkte voor het bedrijf nauw samen met advertentiebedrijven aan strategieën voor hun advertenties. Daarnaast werkte hij mee aan Lenses, Geofilters en Discover.

Wacks begon bij Snap, het moederbedrijf van Snapchat, in 2014. Waarom hij nu vertrekt, is niet duidelijk. Snap zelf weigerde om op het bericht te reageren.

Beursgang

Het vertrek komt op een ongelukkig moment voor het sociale medium. Het bedrijf maakt zich op voor een beursgang, waar het 3 miljard dollar wil ophalen. Voor de beursgang is al een aanvraag ingediend, wat een eerste stap is in dit project. Dat is hard nodig, want hoewel het bedrijf nog steeds groeit en het vorig jaar nog een omzet van 404,5 miljoen dollar binnenhaalde, leidt het nog altijd verlies.

Dat verlies groeit zelfs ieder jaar, met vorig jaar een totaalbedrag van 514,6 miljoen dollar. Snap verwacht dat dit in de toekomst nog verder oploopt. Het streven om winst te maken behalen ze misschien zelfs nooit, aldus het bedrijf. Daarentegen is dit wel een vrij gebruikelijke waarschuwing als een verliesgevend bedrijf naar de beurs gaat. Maar het verlies van een topman als Wacks heeft waarschijnlijk geen positieve invloed op het sociale medium, zo vlak voor de beursgang.