Uber moet op gaan letten: Belangrijke Chinese concurrent heeft nu ook een Engelse app

Didi

Uber mag op gaan letten: Didi Chuxing, een andere autodeelservice, gaat over de gehele wereld uitrollen, schrijft The Verge. De app nam recentelijk de rol van Uber over in China en blijkt daarmee een gevaarlijke concurrent te zijn. De app van Didi wordt binnenkort in het Engels beschikbaar gemaakt.

De Engelse versie van Didi wordt in eerste instantie alleen beschikbaar in Bejing, Shanghai en Guangzhou. Niet veel later moeten er ook andere steden worden toegevoegd. Daarnaast gaat de dienst real-time berichten vertalen van Engels naar Chinees en andersom. Op die manier moet je met de chauffeur kunnen communiceren. Het bedrijf hoopt zo meer Engels-sprekende toeristen die naar China gaan aan te trekken.

Uitbreiden

Het lijkt er verder op dat het bedrijf wil uitbreiden naar de rest van de wereld. Zo ondersteunt het nu gebruikers met telefoonnummers en creditcards uit twaalf regio’s in de wereld, waaronder China, Hong Kong, Taiwan, Thailand, Zuid-Korea, Japan, Groot-Brittannië, Frankrijk, Australië, Canada en de Verenigde Staten.

Daarnaast heeft het bedrijf recentelijk een grote investering van 5,5 miljard gekregen, waardoor veel experts denken dat Didi naar andere markten wil uitbreiden. Het bedrijf is door die investering – waarvan een miljard dollar door Apple werd gegeven – 50 miljard dollar waard. Dat maakt dat Didi op Uber na de meest waardevolle tech-startup ter wereld is.