KLM is een van de eerste bedrijven met een zakelijk geverifieerd WhatsApp-account

KLM

Vorige week werd duidelijk dat WhatsApp een test houdt met zakelijke, geverifieerde accounts in de dienst. De eerste bedrijven kunnen een groen vinkje – vergelijkbaar met het vinkje van Twitter – krijgen. Vliegmaatschappij KLM is een van de eerste bedrijven die er aan mee doet, meldt NRC.

Via WhatsApp gaat KLM boekingsbevestigingen, incheckmeldingen en instapkaarten versturen. Ook vertelt de maatschappij het je via WhatsApp als er wijzigingen zijn in je vlucht. Dit wordt allemaal beschikbaar in tien verschillende talen. Om de informatie te ontvangen, geef je tijdens het online boeken of inchecken aan dat je via WhatsApp informatie wilt ontvangen of je voegt KLM toe aan je contacten.

Overigens hoef je volgens de vliegtuigmaatschappij niet bang te zijn voor reclame. Pieter Groeneveld, verantwoordelijk voor digitale strategie bij het bedrijf: “De klant zit niet te wachten op reclame. Dit is alleen bedoeld voor een-op-eencommunicatie met onze klanten.” Je krijgt dan ook alleen relevante informatie te zien krijgen.

Social media

Dat KLM mee doet aan het experiment is niet geheel verrassend. Het bedrijf zet al jaren hoog in op sociale media. Wereldwijd wordt er door 250 medewerkers ondersteuning geboden via Facebook, Messenger, Twitter en LinkedIn. Sins juni hoort ook WeChat op het lijstje, wat vooral in China populair is.

“We willen zijn waar de klant is en dit is een puzzelstuk in de mondiale dekking. WeChat is groot in China, Messenger in de VS en Azi├ź, WhatsApp in Noordwest-Europa en Zuid-Amerika”, aldus Groeneveld.