EA verlaagt prijzen voor speelbare helden in Star Wars Battlefront II na kritiek van spelers

Star Wars Battlefront II

Electronic Arts (EA) verlaagt de prijs van speelbare helden in Star Wars Battlefront II met 75 procent, nadat een groot aantal spelers had geklaagd. Dat schrijft de uitgever in een blogbericht. Ook andere elementen uit het spel zijn aangepast.

In Battlefront II moet je virtuele valuta opsparen om bepaalde helden speelbaar te maken in de multiplayermodus. Maar die prijzen waren zo hoog, dat het in sommige gevallen wel veertig uur kan duren voor je een personage in handen hebt. En zeg nou zelf: niet iedereen kan bijna twee volle dagen en nachten gamen. Die prijs is nu dus verlaagd.

Ook werd er geklaagd over de zogenaamde ‘lootcrates’ in het spel. Die bevatten upgrades voor de game en kun je verzamelen door te spelen. Maar de lootcrates kun je ook met echt geld kopen. Daardoor zou je een oneerlijk voordeel kunnen krijgen door extra geld in te leggen.

Record

De klachten zorgden eerder deze week voor een record op Reddit. Daar reageerde EA op de ophef, maar die reactie kreeg een recordaantal negatieve waarderingen. Het bericht heeft maar liefst 629.000 downvotes. Daarnaast kreeg een ontwikkelaar van het spel naar eigen zeggen zeven doodsbedreigingen van klagende fans. Hij heeft zijn account nu afgeschermd.

Star Wars Battlefront II moet overigens nog verschijnen. Op 17 november ligt het spel overal ter wereld in de winkel. Sinds afgelopen week is er echter al een proefversie te spelen voor Xbox-bezitters via EA Access.