Snapchat verliest 1,6 procent van zijn gebruikers in tweede kwartaal

Hoewel het al jaren goed ging met Snapchat, moest het een keer fout gaan. En dat moment is aangebroken: het sociale medium is in het tweede kwartaal van dit jaar voor het eerst gebruikers verloren. Het aantal gebruikers daalde met 1,6 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van dit jaar. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van het bedrijf.

In het eerste kwartaal van dit jaar maakten nog 191 miljoen mensen gebruik van het sociale medium. Nu zijn dat er 188 miljoen. In zowel Noord-Amerika, Europa en de rest van de wereld daalde het aantal dagelijks actieve gebruikers met een miljoen. Het aantal dagelijks actieve gebruikers ligt in Europa op 60 miljoen, in Noord-Amerika op 80 miljoen.

Omzet groeit wel

Ondanks de dalende gebruikersaantallen steeg de omzet van Snap, het moederbedrijf van Snapchat, wel. Het bedrijf draaide een omzet van 262 miljoen dollar, wat 13 procent meer is dan een kwartaal eerder. De omzet steeg in vergelijking met dezelfde periode in 2017 met bijna 44 procent.

Het bedrijf maakt echter geen winst. In het afgelopen kwartaal kwam het bedrijf onder de streep uit op een verlies van 353 miljoen dollar.

De foto bij dit artikel is door Flickr-gebruiker Anthony Quintano beschikbaar gesteld onder Creative Commons BY 2.0.