Facebook koopt Vidpresso om live-uitzendingen interactiever te maken

Facebook

Facebook heeft de startup Vidpresso overgenomen. De startup biedt hun klanten toegang tot technologie waarmee je polls, reacties en andere elementen van diverse sociale media op het scherm kunnen plaatsen tijdens een live video. Facebook gaat die technologie mogelijk gebruiken voor zijn eigen video’s.

Het sociale medium heeft volgens een woordvoerder alleen het team, dat uit zeven mensen bestaat, en de technologie opgekocht. Het bedrijf zelf is echter niet overgenomen. De bedoeling is dat de werknemers bij Facebook op kantoor in Menlo Park, Londen en Los Angelos gaan werken. Klanten als BuzzFeed en Nasdaq kunnen nog steeds gebruikmaken van de diensten.

Tools voor iedereen

Of het sociale medium uiteindelijk besluit dat andere bedrijven geen gebruik meer mogen maken van de tech, is onbekend. Het team van Vidpresso zegt echter dat ze hun tools door de overname aan meer mensen kunnen aanbieden, in plaats van alleen grote bedrijven.

“Uiteindelijk laat het ons deze tools aan makers geven, zodat zij zich kunnen focussen op hun content en het er geweldig uit kunnen laten zien, zonder daar veel geld en tijd aan te besteden”, aldus Vidpresso in zijn aankondiging.