#myfirstblood-campagne in League of Legends blijkt succesvol

League of Legends

Er is een tekort aan jongeren onder de huidige groep bloeddonoren. Dat is waarom Riot Games en bloedbank Sanquin in augustus begonnen met een campagne binnen League of Legends: #myfirstblood. En dat blijkt te werken. In de afgelopen weken zijn er ongeveer 300 nieuwe donoren bijgekomen door de campagne, meldt NOS.

De campagne ging eind augustus van start. Mensen die via #myfirstblood voor de eerste keer bloed doneren, krijgen als bedankje een speciale skin voor in het spel. De skin is voor het karakter Thresh. Op die manier hopen de twee organisaties meer jonge bloeddonoren aan te trekken.

Succes

Een woordvoerder van Sanquin stelt nu dus dat er ongeveer 300 nieuwe donoren bij zijn gekomen door #myfirstblood. Het gaat met name om jonge mannen tussen de 18 en 35 jaar oud. En laat dat nu net de groep zijn waar Sanquin naar zocht. Nog jongere mensen kunnen zich overigens niet aanmelden: je moet minimaal 18 jaar zijn om donor te worden.

In Nederland loopt de actie tot het einde van het jaar. Mocht je dus nog geen donor zijn, maar dit wel willen, dan heb je daar nog ruim de tijd voor. En ook in het buitenland zou er interesse zijn in de campagne. De interesse zou uit de Verenigde Staten en België komen.