‘Facebook geeft WhatsApp in 2020 advertenties in status-gedeelte’

Facebook verdient een hoop geld met advertenties, dus het is logisch dat ze die op zoveel mogelijk van hun platformen tonen. Dochterbedrijf WhatsApp werd tot nu toe echter gespaard. Maar het lijkt er nu op dat de chat-app volgend jaar toch echt ook advertenties gaat krijgen, schrijft Tweakers.

Tijdens een besloten evenement zou getoond zijn hoe de advertenties er precies uit komen te zien. De Belgische Olivier Ponteville was daarbij aanwezig en maakte foto’s van de presentatie, die hij op Twitter deelde. Op de foto’s is te zien dat WhatsApp fullscreen-advertenties moet krijgen in het status-gedeelte van de app.

Andere mogelijkheden

Facebook gaat adverteerders daarnaast de mogelijkheid bieden een WhatsApp-knop onder advertenties op Facebook en Instagram te zetten. Zie je dan dus een interessante advertentie op één van die platformen, dan kun je via de knop contact opnemen met de bedrijven via de chat-app.

Verder moeten bedrijven pagina’s kunnen gaan maken binnen de app voor producten of diensten. Ook kunnen ze een catalogus maken om hun producten te tonen.

Volgens de informatie uit de presentatie komen de advertenties ergens in 2020 naar de Stories in WhatsApp.