Touch-tracking tool Heatma.ps lanceert voor het grote publiek

Voor websites zijn de tools om klikpaden van je bezoekers in kaart te brengen intussen niet meer op 1 hand te tellen. Voor mobiele apps komt begint het langzaam aan te komen. Schreven we eerder al over het volgen van de ogen middels de app Fingerprint, vanaf deze week kan ook iedere developer de “clicks” in je app gaan trekken met Heatma.ps. De Poolse startup opende eerder vandaag de deuren voor allen!

Tijdens de beta-fase van het project ontvingen de ontwikkelaars al een hoop positieve feedback. Zelfs collega’s van andere mobiele analytics providers krabte zich openlijk achter de oren en vroegen zich af waarom nog niemand in dit gat in de markt was gesprongen.

Toch wil het in Warschau gevestigde bedrijf niet direct de strijd aan met de analytici, maar willen zij vooral op de user experience blijven. “Our idea is not to be fighting with other analytics tools; we want to complement them,” aldus CEO Cyprian Ciećkiewicz, “they’re very focused on the numbers, like how many people use the app, where they’re from and which countries. We really wanted to focus on the other part, usability and quality, so how they use it instead of how many use it.”

Heatma.ps komt zoals gezegd uit een beta fase waarin meer dan 100 developers de gereedschappen van het bedrijf hebben getest. Vanaf nu zal het bedrijf zijn diensten aanbieden op basis van het volume van afnemen maar met een basisprijs van $95 per maand. Hoewel het team al zo’n $400.000 heeft weten binnen te halen aan funding hopen zij op korte termijn nog meer geldschieters aan te trekken.

Zeker een dienst om in de gaten te houden of om eens te testen!