Aan het einde van een nieuwe investeringsronde wist het Amerikaanse bedrijf Nest liefst $80 miljoen op te halen. Hierbij werd de waarde van de fabrikant van slimme thermostaten geschat op zo’n $800 miljoen. En hoewel de uitrol in Europa nog niet op volle stoom is, verkoopt Nest intussen wel meer dan 40.000 thermostaten per maand.
In december kondigde Nest CEO Tony Farell tijdens LeWeb aan dat de thermostaat ook naar Europa zou komen. In den beginne zou de focus liggen op het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Daarnaast ging de Nest in de online winkel van Apple in de verkoop en maakte het bedrijf een goede deal met Reliant.
Al met al zag het in de afgelopen maanden hun verkoop stijgen naar 40.000 tot 50.000 thermostaten per maand. Zou deze groei zich doorzetten, zit het bedrijf deze zomer aan een aantal van liefst 1 miljoen thermostaten, zo meldt een bron dicht bij het bedrijf.
Met het geld uit de nieuwe investeringsronde zou het bedrijf hun dienstverlening willen gaan uitbreiden, zo gaan de geruchten. Nest zou in gaan zetten op een alles-in-één oplossing voor het hele huis, waar zelfs verlichting en alarmsystemen onder zouden gaan vallen.
Maar dat zijn de geruchten rond het bedrijf. Nest heeft zelf nog niet inhoudelijk gereageerd op deze nieuwe cijfers.