Na Apple, Samsung, Google en LG meldt ook Microsoft zich in de strijd om de tijd. Althans, als we de laatste geruchten die de redactie van de Wall Street Journal wisten te bereiken mogen geloven. Volgens de geruchten zou de software gigant met meerdere leverancier in gesprek zijn om onderdelen te fabriceren van een eigen smartwatch met touch-interface.
Met de sterke toename van de geruchten is het natuurlijk nog geen uitgemaakte zaak dat Microsoft ook echt met een smartwatch op de proppen gaat komen. Bij Techcrunch verwijst met naar de ‘Courier’, Microsoft’s dual screen tablet dat eind 2010 furore maakte, op het punt stond om op de markt te komen maar uiteindelijk nooit in productie is genomen.
Het zorgt voor een licht terughoudendheid als het gaat om het gerucht dat het Amerikaanse bedrijf werkt aan een zogenaamde smartwatch. Ook al is het bedrijf geen onbekende op het terrein (Microsoft presenteerde in 2003 al dit SPOT-concept), de laatste jaren is voorzichtigheid geboden als het gaat om de stappen die de Amerikanen maken op hardwaregebied.
Daarnaast is Microsoft nooit het bedrijf geweest dat een industrie met een revolutie de volgende fase in innoveerde. De Xbox, de Zune en Surface Tablets zijn voorbeelden van slimme inhakers van het bedrijf met een wisselende succesfactor. Maar het is onmogelijk om Microsoft weg te cijferen als een partij die in staat is om een nieuw concept onder een groot publiek populair te maken.
Mocht Microsoft dus echt in de ring met Apple, Samsung, Google en LG stappen, belooft het een spannend gevecht te worden!