Het bedrijf begon als een eerbetoon aan Steve Jobs, overleden op de dag dat het werd opgericht. Hun eerste product groeide uit tot één van de meest geroemde crowdfunding projecten en sinds vanochtend is de Misfit Shine dan eindelijk te koop voor het grote publiek. Zoals je misschien wel zou verwachten hebben de Apple Stores de primeur.
Toen we voor het eerst over de Shine schreven in het najaar van 2012, benadrukte we al dat de Shine met zijn strakke ontwerp en duurzame bouw genoeg harten zou gaan stelen. Dat bleek, want liefst $845.000 werd er via crowdfunding opgehaald, ongeveer 8.5x de gewenste $100k.
De Shine is een opvallende activity tracker, omdat hij niet te vergelijken is met armbanden zoals de Jawbone UP en FuelBand of meer klassieke trackers als de Fitbit of Strava. Het kleine, metalen apparaatje is echter wel net zo slim als zijn concullega’s en door die behuizing ook direct een stuk duurzamer.
Sinds vanochtend is de Misfit Shine te koop in Apple Stores in de Verenigde Staten, Canada, Japan en Hong Kong. Naar verwachting komt het “slimme kwartje” volgende maand ook naar winkels in Europa en Australië. De retailprijs is $79 en daarmee is de gadget een stuk goedkoper dan sommige andere trackers.