Volvo heeft tijdens de CES 2016, ’s werelds grootste technologiebeurs die officieel morgen begint, een tipje van de sluier opgelicht als het aankomt op hun visie voor zelfrijdende auto’s. Het was al langer bekend dat het Zweedse bedrijf hoog inzet op zelfrijdende auto’s: het bedrijf begint in 2017 met een grootschalige test in Zweden.
In een nieuwe demonstratievideo toont Volvo waar de uitdagingen liggen om autonoom rijden zo aangenaam mogelijk te maken. Anders Tylman, general manager bij Volvo, laat weten dat het bedrijf continu bezig is met nieuwe ideeën:
We zijn momenteel actief aan het werk met toekomstige oplossingen om de beste user experience te creëren in volledig autonoom rijden. Stel je voor dat er een snelweg is vol met zelfrijdende auto’s, met hun inzittenden die relaxt TV-series bekijken in HD. Deze nieuwe manier van reizen vraagt om nieuwe technologie, en een stuk hogere bandbreedte die ervoor zorgt dat het een leuke en probleemloze ervaring wordt.
Zo verwacht Volvo dat 70 procent van al het mobiele internetverkeer gebruikt gaat worden voor het streamen van video. Daarom heeft het autobedrijf een concept ontwikkeld dat zich richt op het oplossen van dit soort problemen. Dat moet het mogelijk maken dat jij als bestuurder makkelijk kunt genieten van je favoriete shows op Netflix, zonder je zorgen te maken over wegvallende verbindingen.