Twitter investeert in slimme koptelefoonfabrikant

Twitter investeert in Muzik, een bedrijf dat zich richt op de productie van koptelefoons van hoogwaardige kwaliteit. De investering is opvallend, het is de eerste keer dat Twitter via hun investeringstak Twitter Venture, investeert in een bedrijf dat hardware produceert.

Muzik maakt een toffe koptelefoon die je draadloos aan je smartphone koppelt. De koptelefoon beschikt over ingebouwde touchcontrols die ervoor zorgen dat je makkelijk je muziek kunt skippen. Ook kun je met de koptelefoon direct een fragment van een nummer delen op sociale netwerken en dat is waar Twitter vermoedelijk het meest in geïnteresseerd is.

Op de CES 2016, ’s werelds grootste technologiebeurs die morgen begint in Las Vegas, is de eerste versie van de koptelefoon te zien in de stand van Twitter. Het eerste model moet de concurrentie aangaan met koptelefoonmerken als Beats, dat nu in handen is van Apple. De koptelefoon gaat 300 dollar kosten en het in-ear-model 200 dollar, maar die verschijnt pas in de zomer.

Muzik heeft nu in totaal 18 miljoen dollar opgehaald volgens Re/code. Het is nog onduidelijk hoe Twitter denkt dat de investering in Muzik waardevol is, aangezien het nog geen manier heeft gevonden om geld te verdienen aan muziek op het sociale media-platform.