Tijdens een hackathon in Bangalore (India) heeft Uber een API uitgebracht waarmee ontwikkelaars apps kunnen aanbieden aan consumenten tijdens een uberrit. Op deze manier probeert het Amerikaanse taxibedrijf het passagiers zo aangenaam mogelijk te maken als ze gebruikmaken van een Uber.
Met de Trip Experiences API kunnen ontwikkelaars informatie als locatie, aankomsttijd bij de klant en bij de bestemming gebruiken om een ervaring te creëren die aansluit bij de gebruiker.
Voorbeelden zijn dat het bijvoorbeeld mogelijk is om video’s uit te kiezen die allemaal bekeken kunnen worden tijdens de rit. Ook kun je denken aan integratie met de slimme thermostaat als Toon of Nest zodat het huis warm is op het moment dat je uit de taxi stapt.
Uber-gebruikers hoeven niet bang te zijn dat ze nu overspoeld worden op het moment dat ze in een Uber-auto stappen. Je moet eerst toestemming geven aan apps voordat ze gebruik kunnen maken van de API.
Dit is niet de eerste keer dat Uber samenwerkt met ontwikkelaars om hun dienst beter te maken. Recentelijk werkte het bedrijf samen met Facebook om Uber te integreren in Facebook Messenger.