Super Mario Run is niet offline te spelen om piraterij te voorkomen

Wil je binnenkort in Super Mario Run over gaten springen, muntjes verzamelen en een vlaggenstok knuffelen, dan heb je daarvoor een werkende internetverbinding nodig. Dat zegt Shigeru Miyamoto, de man achter Mario, in een interview met Mashable. Die maatregel heeft Nintendo genomen om piraterij tegen te gaan.

Piraterij is ook de reden dat het spel vooralsnog alleen op iOS beschikbaar zal zijn. “Onze software is erg belangrijk voor ons”, zegt Miyamoto tegen Mashable. “We willen er zeker van zijn dat we klanten die het spel kopen veilige software bieden.”

Daarnaast zou ook meespelen dat de drie speelvarianten met elkaar samenwerken. In Super Mario Run kunnen spelers kiezen voor World Tour-, Toad Rally- en een Kingdom-modus. Het is volgens hem te lastig om deze spelvarianten met elkaar te verbinden. In eerste instantie wilde Nintendo de World Tour-modus offline beschikbaar maken.

Nu al proberen

Eerder maakte Nintendo al meer bekend over hoe het spel er uit gaat zien. Super Mario Run wordt 15 december beschikbaar voor iOS. Kun je niet wachten, dan kun je het spel ook al spelen in in Apple Stores in Amsterdam, Haarlem en Den Haag.

Wanneer Super Mario Run naar Android komt, is nog niet bekend. Ondertussen zegt Miyamoto dat Nintendo nog meer spellen voor smartphones op de markt wil brengen, waaronder Animal Crossing.