Afgelopen jaar kondigde het bedrijf 3DLT hun 3D-print marktplaats aan tijdens Disrupt in New York. Nu is het bedrijf terug in het nieuws dankzij Amazon. De internetwinkel wil zijn aanbod van producten vergroten door 3D geprinte artikelen te gaan aanbieden.
Hier kon 3DLT goed bij helpen blijkt uit een interview van Techcrunch met CEO John J. Hauer. Hij vertelt hoe Amazon hen benaderde om samen een pilot met 3D-geprinte artikelen aan te gaan.
3DLT werd gevraagd artikelen in vier verschillende categorieën aan te bieden: sieraden, woondecoratie, speelgoed en mode-accessoires (waaronder tech-accessoires).
Voorlopig zal het bedrijf puur printen op basis van de vraag die er is. Mochten de verkoopcijfers omhoog gaan dan zal er wellicht een hele voorraad van het betreffende product worden geprint en verscheept. De pilot vindt nog de komende maanden plaats.
Vorige week kwam Amazon ook al in het nieuws door de lancering van zijn eerste iOS applicatie Amazon Seller, speciaal voor verkopers. Hiermee kunnen leveranciers makkelijk hun producten beheren en de interactie aangaan met hun klanten.