Je zult het misschien niet geloven, maar Adidas had nog geen eigen winkel-app. Dat is nu echter anders, want het sportmerk heeft zijn eerste eigen winkel-app gisteren geïntroduceerd, meldt Engadget. En die app is anders dan die van concurrenten, want hierin zit ook nog eens een persoonlijke nieuwsfeed.
De basis van de app genaamd “Adidas” is natuurlijk het shoppen zelf, zonder dat je een webbrowser hoeft te openen. De bedoeling is dat je verder persoonlijke aanbevelingen krijgt, gebaseerd op wat je eerder kocht. Hoe meer je de app gebruikt, hoe beter het je leert kennen. Betalen doe je vervolgens met Apple Pay of Android Pay.
Nieuwsfeed
Maar de app biedt meer dan dat. Ook krijg je een nieuwsfeed met blogberichten, video’s en updates over trends van atleten die door Adidas gesponsord worden. Denk bijvoorbeeld aan James Harden, Lionel Messi en Paul Pogba. Natuurlijk is de hoop dat je dan nog meer tijd in de app gaat doorbrengen.
Helaas voor ons werkt de app vooralsnog alleen in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Tijdens de eerste helft van 2018 moeten hier meer landen bijkomen.