Adobe en Microsoft Corporation kondigen vandaag op de Summit in Londen een strategisch partnerschap aan. De samenwerking moet er voorzorgen dat alle bedrijven die gebruik maken van Adobe Marketing Cloud oplossingen en Microsoft Dynamics CRM binnenkort nog makkelijker hun marketing en sales activiteiten kunnen beheren.
De twee diensten worden geïntegreerd waardoor gebruikers van beide diensten alle klantinteracties beter kunnen beheren en aansturen. Dit moet leiden tot een beter bereik, acquisitie, retentie en loyaliteit. Kirill Tatarinov, executive vice president bij Microsoft Business Solutions:
Het is een van onze hoogste prioriteiten om onze klanten de mogelijkheid te geven productiviteit en bedrijfsprocessen opnieuw uit te vinden. De samenwerking met Adobe stelt ons in staat om bedrijven een overzichtelijke set van klantcontactprocessen aan te bieden waarmee ze beter hun klanten kunnen benaderen. De integratie van Dynamics CRM met de Adobe Marketing Cloud geeft professionals de mogelijkheid om te investeren in technologie en zich te onderscheiden in marketing, sales en klantenservice.
De samenwerking brengt een geïntegreerde CRM-marketing oplossing voort voor marketeers uit verschillende sectoren, zoals financiële dienstverlening en de reisbranche. Beide bedrijven nemen zich voor om ook op andere gebieden samen te werken en producten te integreren, waaronder het integreren van Adobe Marketing Cloud oplossingen met het Microsoft Azure Cloud platform. Adobe Campaign en Adobe Experience Manager zijn nu gecertificeerd op Microsoft Azure. Adobe werkt al samen met Microsoft om streams van grote sportevenementen, zoals de Olympische spelen en Super Bowl, te leveren via Adobe Primetime.