Een nieuwe augmented reality app van Albert Heijn moet de meest voorkomende vragen bij winkelbezoekers gaan beantwoorden. De nieuwe AH Productscanner voor smartphones geeft bijvoorbeeld informatie overingrediënten, voedingswaarden en allergenen.
Volgens de supermarktketen hebben klanten bij het doen van boodschappen regelmatig vragen over producten, bijvoorbeeld over herkomst, de ingrediënten of welke recepten er mee te maken zijn. De nieuwe Productscanner van Albert Heijn geeft vanaf nu voor 35 producten in de winkel deze informatie weer.
Dat lijkt weinig, maar is slechts een begin, aldus directeur merchandising & sourcing Marit van Egmond: “We starten met 35 producten en schalen dit aantal de komende tijd op.” Na het scannen toont de app niet alleen productinformatie, maar ook bijbehorende recepten via Allerhande.
De AH Productscanner-app is vanaf vandaag beschikbaar voor iOS en Android. In de eerste fase kunnen 35 producten uit het vlees-, vis-, kip-, en vleeswarenschap worden gescand. Het aantal scanbare producten wordt de komende tijd stap voor stap uitgebreid naar alle AH eigen merk-producten.