Handelsmerken die Amazon wil vastleggen wijzen erop dat het bedrijf naar het Verenigd Koninkrijk en Europa wil komen met zijn Go-supermarkten. Die winkels hebben geen kassa’s.
Als eerste stap heeft het bedrijf nu de slogans voor de winkel in het Verenigd Koninkrijk vastgelegd, meldt Bloomberg. De zinnen “No Lines. No Checkout. (No, Seriously.)” en “No Queue. No Checkout. (No Seriously.)” zijn nu van de retailer. Bij het EUIPO, het orgaan voor intellectueel eigendom in de EU, heeft het bedrijf ook een aanvraag voor die slogans gedaan.
Vorig jaar werd de naam van de supermarkten, Amazon Go, al vastgelegd als handelsmerk. Het vastleggen van slogans en handelsmerken is vaak de eerste stap voor het openen van nieuwe winkels.
Nog in testfase
Amazon Go bestaat vooralsnog alleen nog maar in thuisstad Seattle. Daar kunnen op dit moment alleen de eigen medewerkers nog naar binnen en betreft het een pilot. De winkel maakt gebruik van sensoren en een app op je smartphone die bijhoudt wanneer je een product in je tas stopt. Wanneer je de winkel verlaat worden de kosten via de app verrekend.
Behalve het vastleggen van de merknaam en slogans is er nog weinig bekend over de komst van de winkels. Amazon wilde tegen Bloomberg niet reageren en heeft zelf ook nog niets bekendgemaakt over een mogelijke introductie op ons continent.