Ongeveer 20 procent van de Apple Watch-kopers geeft niet alleen geld uit aan het klokje, maar spendeert ook nog eens honderden euro’s aan het kopen van meerdere bandjes.
Onderzoeksfirma Slice Intelligence deed onderzoek naar de verkoop van de Apple Watch-bandjes. Apple zelf heeft nog geen officiële cijfers naar buiten gebracht over de verkoop van het slimme horloge, maar volgens Slice heeft het techbedrijf op dit moment zo’n 2,79 miljoen watches verkocht. De bandjes zijn echter minstens zo winstgevend als het horloge zelf. Het sportbandje wordt bijvoorbeeld voor 49 dollar verkocht, maar deze slechts 2 dollar kost om te maken. Analisten laten weten dat verpakking en verzending niet bij deze prijs is inbegrepen, maar het geeft in ieder geval neer hoeveel winst het techbedrijf kan maken op de accessoires.
Slice bestudeert facturen die via mail zijn verzonden naar ongeveer 2 miljoen mensen die online winkelen in de VS. Meer dan 20.000 van deze mensen kochten een Apple Watch. Aan de hand van data liet Slice zien dat 17 procent van de kopers meer dan een bandje kocht. Het zwarte sportbandje is het populairst, gevolgd door het Milanese bandje. Consumenten willen in principe twee horloges in een: een sportieve variant voor naar de sportschool en een luxe variant voor werk.
Het techbedrijf zal het zeker merken als externe partijen straks met bandjes op de proppen komen, maar volgens experts maakt een enorm aanbod het horloge alleen maar aantrekkelijker. Het lijkt er dus op dat Apple hier niets fout aan kan doen.