Veel en interessante best practices in Big Data op Perfect Storm

Op Perfect Storm, congres over Big Data, is er naast veel aandacht voor wat Big Data precies is, ook veel aandacht voor best practices. Verschillende vernieuwende bedrijven zijn uitgenodigd om te vertellen over hun successen in Big Data.

Zo vertelde Helix Nebula over hun baanbrekende succes in het verbinden van verschillende wetenschappelijke databases. Door alle verschillende databases samen te voegen tot één grote database en deze toegankelijk te maken voor de hele wetenschappelijke wereld, kunnen wetenschappers beter onderzoek doen.

In de wereld van de wetenschap is dit een uniek concept. Omdat veel onderzoek door aparte instituten wordt uitgevoerd, wordt data van verschillende bronnen vaak niet samengevoegd. Met de Helix Nebula kan bijvoorbeeld data van instituten die onderzoek doen naar het weer, naar de oceaan en naar het aardoppervlak samengevoegd worden. Hierdoor ontstaat een completer beeld van de aarde.

Een ander uniek Big Data concept komt uit de wereld van vakanties en reizen. Adara gebruikt Big Data om online gepersonaliseerde advertenties te kunnen tonen. Adara kan door gegevens die direct afkomstig zijn van vliegmaatschappijen aan alleen die mensen een advertentie van een hotel laten zien die op een specifiek moment in een bepaalde stad zijn.

Met deze gegevens van vliegmaatschappijen krijgt Adara rijke en gespecialiseerde data. Marketing kan met deze data veel beter getarget worden, wat hogere verkoop op levert. Adara bedrijf is het enige bedrijf ter wereld wat toegang heeft tot deze gegevens.

Voor meer interessante Big Data cases, kijk hier.