Vanaf vijftien april kun je bij de Bijenkorf in een virtuele paskamer je kleding passen met behulp van 3D-technologie. Dat betekent dat klanten hun kleding niet meer fysiek hoeven te passen maar gewoon alles virtueel kunnen bekijken.
Volgens Robert Bohemen, directeur Marketing van de Bijenkorf, “de Bijenkorf is de eerste die bezoekers laat kennismaken met de innovatieve toepassing van de virtuele paskamer. Een primeur in Nederland en zelfs ver daarbuiten.”
De paskamer is gebaseerd op Kinect-technologie. Klanten kunnen zichzelf bekijken op een scherm en dat bedienen met bewegingen in de lucht. Zo kunnen ze uit de gehele collectie kleding en accessoires virtueel aantrekken en bekijken hoe het staat. Vervolgens kan een bezoeker hiervan een foto maken en die direct naar zichzelf mailen of delen op sociale media.
In eerste instantie zal de virtuele paskamer rond de filialen trekken. Zo kun je van 15 tot en met 20 april in Amsterdam virtueel je kleding passen, van 22 tot en met 27 april in Den Haag, van 29 april tot en met 4 mei in Rotterdam en van 5 tot 11 mei in Eindhoven. Het is nog niet bekend of de virtuele paskamer daarna ergens zal blijven staan.
Wellicht dat je binnenkort ook zelf thuis je kleding kan passen via deze technologie. Dat zou betekenen dat je nooit meer de deur uit hoeft voor vermoeiende pas-sessies in veel te warme winkels.