Numrush

Bodymedia levert nog voor het eind van het jaar een all-in-one health platform op

Health is een belangrijk hoofdthema op deze editie van SXSW in Austin. Dat is ook te merken aan de enorme opkomst tijdens sessies over quantified self, activitytracking, foodlogging, etc. Ook bij de korte presentatie van Bodymedia zit de zaal in het Hilton hotel overvol.

Net als Fitbit, Nike Fuelband en Jawbone maakt Bodymedia activitytrackers. Deze draag je om je bovenarm en meten niet alleen het aantal stappen dat je zet, maar ook je hartslag, temperatuur, hoeveel je transpireert, slaapt, etc. Volgens spreker Christine Robins wordt al die data echter pas interessant als we deze datapoints op intelligente wijze gaan interpreteren voor de gebruiker:

In the end, we want to lose weight, and not look at 5000 data points. Unless you’re like a quantified self fanatic.

Het komend jaar zal de bodymedia website en app daarom verder worden uitgebreid met tal van reward systems en persoonlijke statistieken. Dit platform moet nog voor het eind van het jaar gelanceerd worden. Ook werkt Bodymedia samen met tal van andere hardware en retailpartners om tot een totaaloplossing te komen, en zijn ze hoofdsponsor van het succesvolle Amerikaanse TV programma The Biggest Loser. Misschien niet de mooiste en meest sexy healthgadget van dit moment, maar zeker een bedrijf om het komend jaar in de gaten te houden.