De luchtvaartmaatschappij British Airways onderzoekt de diefstal van klantgegevens van zijn website en app. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt in een blogbericht. Tegenover The Guardian stelt het bedrijf dat 380.000 betaalkaarten zijn gestolen. De politie is op de hoogte gesteld.
De data zou in een periode van twee weken gestolen zijn. “Daaronder vallen geen details van reizen of paspoorten”, aldus de luchtvaartmaatschappij. Wel zijn er persoonlijke en financiële details van klanten die via ba.com en de app van de maatschappij boekten gestolen.
Probleem opgelost
Inmiddels is het probleem opgelost en werkt de website weer normaal. Getroffen klanten worden door de luchtvaartmaatschappij benaderd. “We adviseren iedere klant die het vermoeden heeft getroffen te zijn door dit incident, contact op te nemen met hun bank of creditcard-providers, en hun advies op te volgen.”
Het is onduidelijk uit welke landen de getroffen klanten komen. De hack vond plaats tussen 21 augustus en 5 september. Het is onduidelijk hoe de hackers wisten binnen te komen.