Oh chocolade, jij zoete vriend met je magische bijwerkingen. Als mensen toch maar eens konden zien wat voor effect je had op hen die van je snoepen! Maar wacht, dat kan nu! Met de geestige Cadbury Joy Jacket, een verrassende regenjas die het Britse chocolademerk speciaal liet fabriceren.
Wordt een nieuwe ontwikkeling ‘main stream’ wanneer we de eerste uitingen er van terug gaan zien in marketing? In dat geval breekt het Britse Cadbury samen met de interactieve designers van Hirsch+Mann een behoorlijke land voor wearable tech.
De hi-tech regenjas die zij samen produceerde is namelijk voorzien van de laatste snufjes: Arduino-boards, een Raspberry Pi, speakers, LED-verlichting én… confetti!
Het idee is dat de jas laat zien hoe de drager zich voelt na het eten van een stukje chocolade. Het zo vaak benoemde geluksgevoel dat het snoepgoed oproept wordt gevisualiseerd door een serie van lichtjes en muziek en bereikt een vrolijke apotheose!
Meer in onderstaande video of bekijk de reacties van de eerste dragers van de jas hier.