Zogenaamde ‘stickers’ zijn al lange tijd een rage op verschillende messaging services. Het concept van een stickershop, waar gebruikers gratis of betaald geanimeerde afbeeldingen kunnen downloaden wordt reeds gebruikt door onder andere Facebook, Viber, Path en MessageMe.
De Japanse chat app Line gaat een stap verder met stickers, en kondigt vandaag Line Creators Market aan, een nieuw platform waarop de ruim 360 miljoen gebruikers hun eigen unieke stickers kunnen gaan verkopen!
Gebruikers kunnen zich gratis registeren op dit nieuwe platform, waar ze vervolgens setjes van 40 stickers voor 100 yen (ongeveer 70 eurocent) kunnen verkopen mits het ontwerp is goedgekeurd door Line. De opbrengst wordt eerlijk verdeeld over de designer en het bedrijf.
Met deze nieuwe design- en verkoopmogelijkheid van stickers wil Line zich wereldwijd gaan uitbreiden. ‘Rolling out stickers is the first step it takes to introducé itself in new markets’ aldus het Japanse bedrijf dat voorheen vooral inkomsten genereerde uit haar game platform.
Line hoopt met deze stap nieuwe gebruikers te genereren en richt zich zowel op mensen die Line nog niet gebruiken als op bedrijven waarvoor het ontwerpen van stickers interessant kan zijn voor eigen promotie en reclame.
Naast dit nieuwe platform heeft Line ook een nieuwe bel-service aangekondigd die volgende week zal worden gelanceerd in Japan, Verenigde Staten, Mexico, Spanje, Thailand en de Philippijnen. Deze dienst laat Line gebruikers goedkoop mensen bellen die de chat app niet gebruiken.