Chinese consument doorslaggevend bij keuze kleuren iPhones

Apple CEO Tim Cook heeft in een interview verteld dat het techbedrijf afgaat op de smaak van Chinese consumenten wat betreft de gekleurde achterkantjes van de iPhone.

Cook werd geïnterviewd door de Chinese editie van Bloomberg Businessweek. Hij vertelde dat het bedrijf zich vooral richt op wat de Chinese klanten mooi vinden. De gouden iPhone is er bijvoorbeeld gekomen om Chinese klanten tevreden te stellen. Volgens Chinese tradities brengt goud geluk en volgens Cook is dat de voornaamste reden dat Apple is begonnen met gouden iPhones, Macbooks, iPads en natuurlijk de Apple Watch Edition. Het techbedrijf had namelijk al snel in de smiezen dat deze producten enorm populair zouden worden in het land.

De Apple Watch Edition was bijvoorbeeld in minder dan een uur uitverkocht in China. Dat is enorm snel als je bedenkt dat elk van deze consumenten zo’n 20.000 dollar heeft moeten neertellen. China is dan ook een van de belangrijkste markten voor het techbedrijf en deze wordt alleen nog maar groter. In het begin van dit jaar opende Apple namelijk vijf weken lang elke week een nieuwe Apple Store in het land.