Facebook test een functie waarbij het mogelijk is binnen het sociale netwerk kaartjes voor concerten en evenementen te kopen. Dat schrijft BuzzFeed. De mogelijkheid is beperkt uitgerold in San Francisco en werkt alleen op de desktopversie van de website voor een selecte groep gebruikers.
Facebook werkt daarvoor samen met evenementen- en concertorganisatoren uit de regio. Het was voor organisatoren van evenementen al mogelijk om een ‘Buy Tickets’-knop toe te voegen aan hun evenementenpagina, maar dat was simpelweg een manier om gebruikers te verwijzen naar een andere pagina. Nu is het voor bezoekers dus mogelijk om direct een kaartje te kopen. Het afhandelen van de verkoop gebeurt wel buiten het sociale netwerk. Volgens BuzzFeed snoept Facebook geen gedeelte van de ticketprijs voor in de eigen kas.
Dat zegt eigenlijk veel over de strategie van het bedrijf. Het direct kunnen kopen van de nieuwste actie van het sociale netwerk om bijna letterlijk het internet te worden. Facebook wil dat zijn platforms dé plek zijn waar je al jouw tijd op het internet spendeert: van contact met je vrienden tot het lezen van nieuws en nu dus ook het kopen van concerttickets.