Numrush

Facebook-topman: ‘We weten nog niet hoe de nieuwsfeed waardevoller moet worden’

Facebook kondigde enige tijd geleden aan de nieuwsfeed waardevoller te willen maken. Maar wat houdt dat precies in? Dat weet ook het sociale medium zelf nog niet precies, stelt topman Adam Mosseri tijdens de Code Media-conferentie in Californië. Mosseri is de hoofdverantwoordelijke voor de nieuwsfeed.

Vorige maand nam Mark Zuckerberg zich al voor om de nieuwsfeed aan te passen. In plaats van pagina-updates, moeten er meer “waardevolle sociale interacties” komen. Maar volgens Mosseri probeert Facebook “er nog achter te komen hoe we dat het beste kunnen meten en begrijpen”. Het sociale medium heeft volgens de topman namelijk nog niet bepaald wat wij precies als betekenisvol zien.

Wijzigingen

Toch zijn er al diverse wijzigingen doorgevoerd in de tijdlijn. Je ziet nu bijvoorbeeld meer reacties van vrienden in je overzicht. In de komende maanden moeten er ook minder video’s en nieuwsartikelen van mediabedrijven te zien zijn.

De foto bij dit artikel is door Thoroughly Reviewed beschikbaar gesteld onder Creative Commons BY 2.0.