Foursquare ontwikkelt zich meer en meer als een interessante businesstool for kleine horecagelegenheden en winkelhouders. Sinds deze week worden bij check-ins op Foursquare namelijk ook de Twitter handles van de locatie waarop je inchecked weergegeven. Simple voorbeeld: Wanneer je bij de TeaBar in Amsterdam staat en je daar inchecked met Foursquare, verschijnt bij je tweet op Twitter ook dat je bij @DeTeaBar bent.
Handig, want de extra promotie van Twitterhandles van bedrijven zorgt op de langere termijn natuurlijk voor meer bekendheid en meer followers. Daarnaast is nu via Twitter een stuk makkelijker te trekken wie er op je locatie is geweest, omdat de check-ins als @reply in je account verschijnen.
Terwijl veel sociale netwerken momenteel in een populariteitsstrijd verwikkeld lijken te zijn, blijft Foursquare dus opvallend goed samenwerken met Twitter en bereid het zijn mogelijkheden via het netwerk zelfs uit. Vorige maand voegde Foursquare ook al Facebook recommendations toe. Van afkadering lijkt bij de New Yorks LBS dienst dus vooralsnog geen sprake te zijn.