Pebble haalde dit voorjaar het nieuws met de meest succesvolle Kickstarter-campagne ooit, maar dat lijkt niet genoeg om de boel draaiende te houden. De smartwatch-maker heeft namelijk tien miljoen dollar moeten lenen.
Lenen? Ja, je hoort het goed. Waar succesvolle startups doorgaans de ene na de andere geïnteresseerde investeerder aan de lijn hebben, moest Pebble bij de bank aankloppen voor twee leningen van vijf miljoen dollar. Pebble wil namelijk verder groeien, maar kon daarbij niet rekenen op de steun van de investeerders in Silicon Valley.
Pebble haalde 20 miljoen dollar op met zijn laatste Kickstarter-actie, want de relatief goedkope Pebble Time bleek een ontzettend populaire smartwatch. Inmiddels is echter ook de Apple Watch te koop en worden Android Wear-horloges steeds interessanter. Juist daarom durven investeerders het niet aan om geld te steken in Pebble en moest de bank het bedrijf overeind houden, zo meldt TechCrunch.
De website had ook contact met een aantal werknemers, die ondanks de tegenvallende interesse van investeerders ‘voorzichtig optimistisch’ zijn. “We zijn een jong bedrijf en het is tot nu toe een opvallend avontuur, maar we zien de toekomst van Pebble positief in.”