Via hun Twitter account postte GetGlue gisteravond onderstaande teaser, waarin het bedrijf een relaunch van de app aankondigt. Met GetGlue kunnen TV kijkers onder andere bijhouden welk programma ze op dat moment aan het kijken zijn en hier met hun vrienden over chatten. Gebruikers verdienen ‘stickers’ als beloning voor hun check-ins.
Coming Soon… pic.twitter.com/ckE7u9p3mH
— GetGlue (@getglue) August 30, 2013
Wat net als Foursquare als een aardig voorbeeld van gamification begon is in Amerika de afgelopen jaren uitgegroeid tot de eerste ‘Social TV guide’. Met bijna 4 miljoen gebruikers en meer dan 500 miljoen datapoints, wist GetGlue de afgelopen jaren een enorme schat aan informatie op te bouwen over de TV-show, sport-, serie-, muziek- en filmvoorkeuren van de Amerikaanse kijker. Zo checkten er dit jaar 210,000 mensen in op de Oscars en kwam 15% van alle tweets tijdens de Superbowl Halftime Show dit jaar via GetGlue.
Toch wist het bedrijf internationaal nooit echt voet aan wal te krijgen: In Nederland brak GetGlue in ieder geval nooit echt door. Het is te hopen dat de nieuwe app beter inspeelt op de wensen van internationale (on-demand) kijkers, zeker met het oog op de aanstaande lancering van Netflix in Nederland. We houden het in de gaten.