Voor wie zichzelf nog niet ziet lopen met een ‘nerdy’ Google Glass op zijn neus is er goed nieuws. Google heeft namelijk aangekondigd een samenwerking aan te gaan met Luxottica, de brillenfabrikant die onder meer verantwoordelijk is voor de populaire merken Ray-Ban en Oakley.
De fabrikant zou een exclusieve collectie van brillenglazen ontwerpen en produceren waarin de technologie van Google wordt geïntegreerd. De samenwerking zal zich eerst richten op de Amerikaanse markt en focussen op de merken Ray-Ban en Oakley. Volgens een Luxottica persbericht zal de eerste collectie “combine high-end technology with avant-garde design offering the best in style, quality, and performance.”
Het is nog onbekend wanneer de eerste nieuwe versies van de Google Glass op de markt zullen verschijnen, maar heel snel zal het waarschijnlijk niet zijn: You’re not going to see Glass on your favorite Oakleys or Ray-Bans tomorrow, but today marks the start of a new chapter in Glass’s design,” staat in een Google+ post.
Volgens The Wall Street Journal is Luxottica niet alleen de allergrootste brillenfabrikant met een marktaandeel van 12.4 procent; het bedrijf voorziet ook LensCrafters en Sunglass Hut van brillen, wat zou betekenen dat Google Glass in meer dan 5000 winkels zou kunnen worden verkocht.
Dit is een grote stap voor Google Glass in het winnen van populariteit, en zal er zeker voor gaan zorgen dat meer mensen openstaan voor het dragen van de Google Glass technologie.