Numrush

Google: grotere smartphones goed voor onze advertenties

Groter is niet altijd beter, maar wel als het om advertenties gaat. Het is volgens Google dan ook goed nieuws dat de schermen van smartphones de laatste jaren enorm groeien.

Google liet een tijdje geleden al weten dat mobiele advertenties een steeds belangrijkere inkomstenbron worden, simpelweg omdat steeds meer mensen beschikken over een smartphone of tablet. Het is dan ook goed nieuws voor de zoekgigant dat de schermen van smartphones steeds groter worden, want dat betekent simpelweg dat je meer advertentieruimte kunt verkopen.

Het zorgt er ook voor dat het minder ingewikkeld is om doeltreffende advertenties te ontwikkelen, zo stelt Sridhar Ramaswamy, een van Google’s topmannen als het gaat om advertenties. Hij gebruikt zelf een Nexus 6, een telefoon met een 6-inch display. “Het is in principe een tablet. Dat maakt het ontzettend makkelijk om websites te bezoeken. En uiteindelijk oom om de producten uit Google-advertenties te bestellen”, laat hij weten aan The Wall Street Journal. “Sterker nog: mensen kopen vaker producten via mobiele advertenties dan via advertenties op hun desktop.”

Google werkt er hard aan om (mobiel) adverteren nog aantrekkelijker te maken. Afgelopen week introduceerde het bedrijf bijvoorbeeld de mogelijkheid om direct producten te bestellen via advertenties op YouTube. Warenhuis Wayfair zag de opbrengst van zijn advertenties op die manier al verdrievoudigen, zo stelt Ramaswamy.