We horen de laatste tijd regelmatig over een zakelijke uitvoering van Google Glass, maar bronnen binnen het team achter de slimme bril melden dat er ook nog hard gewerkt wordt aan een consumentenbril.
Thad Starner is als technicus verbonden aan het team achter Google Glass. In een interview met het Computer History Museum liet hij doorschemeren dat het grote publiek het doel van de smart glasses tot nu toe niet begrepen heeft. “We wilden er maar een paar duizend verkopen”, vertelde hij over de Explorer-uitvoering van de bril. “Dat was het doel van het programma. De pers pakte het echter totaal anders op en schreef over de Google Glass alsof het al een compleet product was.”
Starner verwacht echter dat de publieke opinie wel zal bij draaien zodra de eerste definitieve brillen over de toonbank gaan. “Als je een goede wearable maakt, dan zorgen ze ervoor dat ze je leven eenvoudiger maken. Het is toch te gek voor woorden dat ouders tijdens de schoolvoorstelling van hun kinderen continu naar het scherm van hun telefoon kijken? Dat kan gelukkig allemaal anders, dus ik denk zeker dat er markt is voor een consumentenversie van Google Glass.”