Virtual reality-productiebedrijf HoneyVR heeft een trailer vrijgegeven waarin ze enkele films tonen. Het bedrijf zegt deze lente 50 VR-films uit te gaan brengen, waaronder een twee minuten durende video over de aardbeving in San Francisco in 1906 waarbij meer dan 80 procent van de stad werd vernield.
De contentleverancier heeft zichzelf als doel gesteld om dit jaar meer dan 200 virtual reality-films uit te brengen. Hun platform is in tegenstelling tot bijvoorbeeld YouTube niet openbaar voor iedere contentproducent. Zo wil HoneyVR de kwaliteit van de VR-films hoog houden, dat laat CEO en mede-oprichter Steven Austine weten tegenover Digital Trends:
In tegenstelling tot andere 360-graden videoplatformen, zoals Googles YouTube of Samsungs MilkVR, is HoneyVR geen open platform waar iedereen met een 360-gradencamera content kan posten.
Buiten het feit dat ze samenwerken met goede contentproducenten laat HoneyVR niet echt blijken waarom hun films speciaal gaan worden. Je kunt de trailer van en aantal van hun films hieronder bekijken. De films zullen overigens op iedere VR-bril werken.