Hotelketen Hyatt getroffen door malware, creditcardgegevens van klanten gestolen

Hotelketen Hyatt heeft hotels over ter wereld, die getroffen zijn door kwaadaardige malware die creditcardgegevens van klanten heeft gestolen. Hyatt laat niet weten hoeveel mensen getroffen zijn door de malware, maar het lijkt erop dat geen enkele locatie veilig was in de afgelopen periode. De keten vraagt aan klanten om hun creditcardafschriften in de gaten te houden.

De malware werd gevonden in de systemen die verantwoordelijk zijn voor het betalingsverkeer en dat is ook de reden dat alle hotels getroffen zijn door de malware. Tegenover Reuters laat de hotelketen weten dat de malware 30 november gevonden werd en dat ze het beveiligingsbedrijf FireEye in hebben geschakeld om onderzoek te doen naar het voorval.

Stephanie Sheppard, van Hyatt, laat weten dat iedereen hun creditcardafschriften in de gaten moet houden:

Klanten zouden hun creditcardafschriften nauwkeurig moeten bekijken en melding maken als ze ongeautoriseerde betalingen zien bij de creditcardmaatschappij. We hebben stappen gezet om ons systeem beter beveiligd te krijgen. Klanten kunnen erop vertrouwen dat ze hun creditcard veilig kunnen gebruiken bij Hyatt-hotels.

Hyatt heeft wereldwijd 627 hotels en is niet de eerste keten die te maken heeft met dit soort malware. Tweakers meldt dat Hyatt de vierde keten is die een soortgelijke melding maakt. Eerder maakten hotelketens Hilton, Starwood en Trump vergelijkbare waarschuwingen bekend.